Iedere ondernemer heeft een verhaal
Een boek uitgeven is verrassend eenvoudig is. Iedereen kan dit, want vrijwel alle ondernemers hebben een verhaal waaruit blijkt dat hun bedrijf uniek is. Zo’n expertise-boek, waarin je kennis deelt en praktijkvoorbeelden geeft, wekt enorm veel vertrouwen bij klanten. Dit verhaal is de basis, de rest is een kwestie van simpelweg checklijstjes afwerken. Tijdens deze workshop gaan we kort kijken wat klanten van jullie zouden willen weten.

Gebruik nieuwe technieken
Een expertise-boek uitgeven vergt lage investeringen, zeker als je het vergelijkt met andere vormen van marketing. Door nieuwe technieken, zoals o.a. printing-on-demand, is bijvoorbeeld geen voorraad meer nodig. Het ondernemerslandschap is de laatste jaren razendsnel veranderd en tijdens de workshop geven we je voorbeelden van hoe je deze nieuwe technieken – ook zonder technische kennis – kunt gebruiken.

Bookmarketing
Een boek heeft een kleiner bereik, maar is wel een “blijvertje” en gecombineerd met vluchtige platformen zoals social media levert het een enorme naamsbekendheid op. We gebruiken bookmarketing dus als sympathieke aandachtstrekker voor je bedrijf. We sluiten de avond af met marketingtips die door iedere ondernemer eenvoudig uitgevoerd kunnen worden, ook als je (nog) geen boek hebt geschreven.

Over Esther Kraaijenbrink
Zo’n 23 jaar geleden, na een iets té spannend uitgeef-avontuur, was Esther Kraaijenbrink één van de eersten in Nederland die het potentieel zag van het printen van kleine oplages boeken. Zij brak haar studie Fiscaal Recht af en met een beginkapitaal van amper 500 gulden startte zij een succesvol printbedrijf, dat onder andere werd verkozen tot beste webshop. Als internet-strateeg ziet zij overal zakelijke uitdagingen, maar na wat omzwervingen (via onder andere drukkerij, transportbedrijf en incassobureau) is zij sinds 2012 weer terug bij haar oude liefde, het printen van boeken.
– www.bestelmijnboek.nl
– facebook.com/esther.kraaijenbrink
– linkedin.com/in/estherkraaijenbrink