Hoe krijg je de klus binnen? Ben je de scherpste in prijs; de beste in kwaliteit; het creatiefst op de inhoud of wordt het je simpelweg gegund?

Robert B. Cialdini, hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University, heeft veel onderzoek gedaan naar de manier waarop beïnvloeding werkt. Eén van de zes mechanismen die hij daarbij ontdekte is het grote belang van sympathie bij het beïnvloeden van mensen.

Ben jij in staat om in korte tijd een context en sfeer te creëren in het gesprek met de ander, waarbinnen de sympathie en dus de zogenaamde gunfactor vergroot wordt?

Na het doorlopen van de workshop:

  • Heb je inzicht in de belangrijkste aspecten die bijdragen aan het opwekken van vertrouwen en sympathie in een gesprek;
  • Ben je je bewuster van je verbale- en non-verbale gedrag en uitstraling in reactie op de ander;
  • Heb je concrete tips om je gunfactor te vergroten.

Inhoud van de workshop 
De workshop zal bestaan uit diverse oefeningen afgewisseld met theorie over een goede pitch en een congruente non-verbale houding.

Piet-Hein Koster
Piet-Hein Koster woont in Den Haag en is oprichter van het trainingsbureau Retsok Training & Performance. Hij heeft 10 jaar gewerkt als adviseur HR en HR Development binnen de Telecom en de Warenhuis Retail sector. Sinds 2012 werkt Piet-Hein als zelfstandig trainer en life-coach. Hij geeft communicatietrainingen gebaseerd op NLP-technieken onder andere voor trainingsbureau Schoonderwoerd en Partners. Daarnaast traint hij leiderschap, changemanagement, samenwerken en persoonlijke effectiviteit. Voor meer inspiratie zie: www.retsok.eu