top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverBernadette Vrijling

Waarom Personal Branding?

Deze blogpost is geschreven door Bernadette Vrijling en gepubliceerd op haar website www.aserto.nl



Heel LinkedIn als concurrent

Vijftien jaar geleden was je concurrentie helder. Als winkel waren je concurrenten de andere winkels in de straat. Als sollicitant waren het die 37 andere sollicitanten. En als ‘Aserto training en coaching’, stond ik met de A vooraan in de Gouden Gids…Nu is de hele wereld je concurrent. Als HEMA in Leidschehage heb je last van het aanbod van Alibaba uit China. Werkgevers plaatsen geen vacature meer, om bedolven te worden onder mails en CV’s, maar kijken zelf op LinkedIn waar ze kunnen kiezen uit 6 miljoen Nederlandse professionals. (Bron: Social Media anno 2017  van Marketingfacts)


Personal Branding

Dus wat nu? Hoe word jij weer opnieuw uniek? Dit doe je door ‘Personal Branding’. Hiermee communiceer je jouw unieke profiel aan mensen en bedrijven, die eigenlijk naar jou op zoek zijn maar dit nog niet weten.


Onderscheidend vermogen

Ik gebruik mijzelf als voorbeeld en de cijfers zijn ter illustratie. Ik ben Personal Branding trainer en coach in Nederland. Google je dit, krijg je 325.000.000 resultaten (drie jaar geleden nog 77.800). Hoe onderscheid ik mij van deze enorme hoeveelheid ‘concurrenten’?

  1. Ik ben universitair geschoold als psycholoog Dat zijn de meeste trainers en coaches niet, hoewel een flink percentage natuurlijk wel. Er blijven 50.000 concurrenten over.

  2. Ik heb 25 jaar ervaring ervaring als zelfstandig ondernemer. Niet veel hebben mijn schat aan ervaring.. Nu heb ik 10.000 concurrenten over. Maar dit kenmerk heeft ook een ‘scherp randje en kan tegen mij werken.  Dus dit moet ik ook compenseren door te laten zien dat ik wel degelijk met mijn tijd mee ga.

  3. Dat doe ik onder andere door mijn recente MyMethods bijscholing, waardoor ik een specialist ben in werken met werkvormen; 2000 concurrenten over

  4. Verder heb ik een praktische en ook resultaatgerichte persoonlijkheid; 1000 concurrenten over

  5. Daarnaast ben ik enthousiast en betrokken. Hum… dat zijn ze allemaal. Nog steeds 1000 concurrenten over.

  6. Maar ook kritisch en recht door zee. Dat zijn er een stuk minder, 200 te gaan.

  7. En ja, ik heb een hond, die er vaak bij is om het ijs te breken!   Nu heb ik nog 5 concurrenten over en begin ik redelijk uniek te worden.

Voor wie ben ik dus heel geschikt als Personal Branding trainer en coach?

Voor een startend ondernemer en werkzoekende die een goed onderbouwde, praktische training wil, waar hij of zij meteen mee aan de slag kan gaan. Die een enthousiaste en leuke training wil, met veel werkvormen. Iemand  met een sociale achtergrond die nu ook commerciële doelen heeft.  En die tegen een stootje kan. Dus een professional met zelfvertrouwen op zijn/haar vakgebied, die nu  hulp wil bij het zoeken naar zijn/haar eigen unieke combinatie.


En voor wie niet?

Voor mensen die hopen dat ik hun leven overneem, met tips, adviezen, praktische hulp en constante bevestiging dat het leven oneerlijk is. En die niet van honden houden. Deze mensen kunnen kiezen uit 324.999.999 andere coaches!

Vaak is het best lastig om voor jezelf jouw unieke combinatie te vinden. Want veel van jouw kwaliteiten vind je zelf heel vanzelfsprekend. Daarom werken we in de ‘Personal Branding’ inspiratieworkshop samen aan het vinden van jouw persoonlijke unieke combinatie bijvoorbeeld als ZZP’er of werkzoekende. Ook jouw ‘scherpe randje’ komt aan bod…

15 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page